گزارش برنامه قله بازارک

 

 

موقعیت جغرافیای

قله بازارک در اماداد خط الراس توچال که از قله دارآباد به ارتفاع 3160متر از شرق شروع میشود و بعد ازگذراز اوزون شرقی-ازون غربی-چهار پالون به قله توچال به ارتفاع3962 مترمیرسیم که مرتفع ترین قله این خط  الراس است.

پس از گذر از قله توچال و ایستگاه 7به قله شاه نشین به ارتفاع3857 متراست میرسیم که بعد از گذراز چند قلل فرعی به قله بازارک به ارتفاع3775متر میرسیم که بعد ازآن به قله لوارک به ارتفاع 3560متر  قرار دارد.پس از عبور از گردنه وقله سه سنگ در انتها به قله منار به ارتفاع3520متر و روستای مورد واقع در پل خواب جاده چالوس(غرب)ختم می شود که این خط الراس در البرز مرکزی واقع است.

مسیر عبور به قله بازارک به ترتیب آسان به دشوار به شرح زیر است

1-از شرق     امامزاده داوود

2-از شمال   روستای شهرستانک جاده چالوس

3-از جنوب    روستای رندان واقع در جاده امام زاده داوود و از طریق یال منتهی به قله بازارک

روز جمعه مورخه 92/7/5طبق برنامه از مسیر شرق امامزاده داوود به قصد صعود به قله بازارک به مناسبت هفته دفاع مقدس وپاک سازی کوهستان انتخاب گردیید.

ساعت30/5صبح با یک دستگاه مینی بوس از فاز 3 مارلیک حرکت را اغاز نموده طی مسیر دوستان را سوار کرده و از طریق اتوبان تهران –کرج به سمت مقصد حرکت کردیم.

ساعت 7 به پارکینگ امامزاده داوود رسیده و بعد از آماده شدن همنوردان و جلسه معارفه ساعت 30/7شروع به حرکت کردیم پس از عبور از بازارچه در مسیر رودخانه از طریق راه پاکوب شده راه خود را ادامه دادیم و بعد از 30/1ساعت به پای ابشار کم اب رسیده وپس از صرف صبحانه ساعت 30/9 از سمت راست ابشار مسیر پاکوب را به سمت گردنه اشتر گردن ادامه داده در گردنه نقاط قابل مشاهده مانند مسیرقله توچال - قله اشتر گردن- قله چین کلاغ - هفت چشمه - پلنگ چال- قله شاه نشین میباشد .د گردنه اشتر گردن گروه به دو دسته تقسیم شده و مسیر پاکوب سمت چپ را به سمت خط الراس قله شاهنشین و بازارک ادامه داد.بعد از گذر  از دو قله فرعی گروه اول ساعت 12و گروه دوم ساعت 14به قله رسیده  و بعد از صرف ناهار و اقامه نماز ساعت 30/2 قله را ترک کرده.

افراد شرکت کننده

خانمها    امینی-رستمی-داوودی-زوله

اقایان    عباس امراء-لطفی-صبا-داوودی-محمدی-مجیدامراء-مدینه-کوتاه-دخیلی-رضایی-طارمی-زوله

سرپرست اقای مدینه

راهنما      اقای لطفی

مسئول   فنی اقای صبا

عکاس      اقای امراء

تهیه گزارش    خانم زوله    

 

 


ادامه مطلب

سه شنبه 9 مهر 1392 12:16 هانیه زوله